3 dagen relaxen - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu 3 dagen relaxen - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

3 dagen relaxen

Door: Messica

Blijf op de hoogte en volg Messica

19 Juli 2010 | Indonesië, Samosir

He he de fotootjes zijn geplaatst. Ik had ze net zo goed persoonlijk kunnen laten zien want het duurde tergend lang. Wat een traag ding hier. 13 foto's in een uur! Maar ja met een vers ananassapje en voor Edwin een Bintang biertje (zware tegenhanger van Heineken) was het vol te houden. We zitten nu in Samosir. Dat is een eiland (zo groot als Singapore) in het Toba meer. Het op 1 na grootste meer ter wereld. 450 meter diep! Noelle heeft erin gezwommen met Edwin. Mama vond het nog even te koud... Vandaag hebben we een 350 jaar oud koningsgraf bekeken en een traditionele Batakdans gezien. Erg eentonige muziek maar leuk om een keer mee te maken.
Alles heeft te maken met Magic Power (stille krachten) en het aanroepen en gunstig stemmen van Goden. We zijn verschillende dingen kwijtgeraakt waaronder de pas aangeschafte oplader van de camera (de originele ligt heel handig nog thuis). Die we in Medan gekocht hadden (we waren daar speciaal voor omgereden) zijn we inmiddels ook weer kwijt. Deze is echter opnieuw gekocht door de lokale reisorganisatie en komt per taxi hiernaar toe. In Nederland zou dat een vermogen kosten hier een paar tientjes aan fooi...Toch wel handig. De knuffel van Noelle hebben we in het restaurant laten liggen maar gelukkig had ik nog twee reserve exemplaren meegenomen en hebben we net gedaan alsof ik hem gevonden had. Drama gauw weer opgelost. Ook de Malariapillen hadden we bij het onbijt laten liggen en omdat niemand echt goed Engels spreekt was het nog een hele operatie om die terug te krijgen. Ze zeggen heel beleefd yes or no maar weten niet wat je bedoeld. Soms om gek van te worden. We hebben denk ik last van de "Janditus" (Jan v.d. Berg sorry...). Veel kijkplezier met de foto's en kus van us.

• 19 Juli 2010 - 13:12

Diny En Go.:

Leuke foto's. Wij gaan nu echt meegenieten. Let goed op je spullen. Liefs.
    ( Deze reactie per abuis ook bij het vorige verslag Sorry!)

• 19 Juli 2010 - 16:43

Marike:

Leuke foto's! Zeg mess... alweer wat kwijt?
    Nu geen mobiel... maar de rest!

• 19 Juli 2010 - 18:31

Jan Van Den Berg:

Wel lekker makkelijk he wanneer je Janditus hebt. Ligt het in ieder geval niet aan je zelf. het blijkt in ons gezin een hardnekkig virus.
    Wat een mooie en spannende dingen maken jullie mee om jaloers op te worden. In nederland is het weer nu ook heel goed . Morgen ga ik een paar dagen naar Zeeland ( lees Heidi ). Op dit moment geen spannende dingen veel mensen op vakantie. Pas goed op elkaar en geniet van jullie reis.\ lief jan

• 19 Juli 2010 - 20:48

Huib:

Wie is nou Edwin en wie is nou de olifant? Ik hou ze niet uit elkaar!
    Hoeveel % zit er in die Bintang?

• 20 Juli 2010 - 10:58

José Steunenberg:

Hey vergeetachtigen!!! Als je elkaar maar niet vergeet...
    Deze 2 berichten kwamen snel achter elkaar zeg...haast geen tijd om ze te lezen!ha,ha
    Dus er gewoon even de tijd voor genomen.
    Wat een leuke foto's. Geeft een goede indruk van jullie leventje(lees vakantie)daar. Geniet van jullie 3 dagen relaxen.Wij gaan over 3 dagen ook proberen te relaxen...en dat gaat zeker lukken op de boot!
    Lieve groetjes ons

• 20 Juli 2010 - 16:58

Emiel:

Leuke foto's hoor. Ook leuk dat jullie dat fietsje hadden meegenomen voor Noëlle........
    Wat hebben jullie toch met die geweldige lokale dansen.......
    Geen galstenen gevonden trouwens dus we zoeken verder.