Nog meer ontberingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu Nog meer ontberingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

Nog meer ontberingen

Door: Messica

Blijf op de hoogte en volg Messica

01 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Weer nieuws dit keer vanuit Java.Op een kolengestookte computer terwijl het toetsenbord ongeveer ter hoogte van mijn kin zit.Fijn...dit wordt vast geen lang bericht. Bovendien doen ook niet alle toetsen het even lekker. Maar goed het is communicatie. We hadden nog meer pech. Op weg naar het tropisch eilandje liet een sukkelige drager een koffer in de zee vallen. Nou is zeewater niet de beste kruip-olie voor mechanische apparatuur dus resultaat een kapotte MP3 speler van Edwin. Wij kwaad en helemaal toen die snuggere ook nog fooi wilde hebben. Ja daaaag!!! De dag erop mocht dochterlief met het mobieltje van papa spelen.... " Hij is maar heel eventjes in het water gevallen hoor papa" Hmmm ook hier weer de theorie van de kruipolie en zeewater...geen verbinding meer. Maar... het eilandje is werkelijk wonderschoon. Zoals het inde Bounty reclame is (de spatietoets doet het bijna niet... @##$$%^^&&&*(*)(*&^%$#@!) Wat een takkeding is dit. Had bij mij al uit het raam geweest...
Na 3 dagen volledig verzorgd en verwend te zijn geweest en lekker in de warme zee te hebben gezwommen en gezond op het eigen prive strand zijn we verder gereisd en via het vliegveld van Padang naar Java gevlogen. Aangekomen in de hoofdstad Jakarta met 12 miljoen inwoners.Je wilt niet weten hoe dat eruit ziet. Druk, druk druk en warm. We zijn door gegaan naar Bogor en hebben daar de botanische tuin bekeken en het vroeger paleis van Soekarno. Mooi pandje. Na wat bezienswaardigheden (wajangpoppenmakerij en gongfabriek) door naar Bandoeng. Op naar de roots. Ik had de adressen van mijn vader over vroeger aan de chauffeur gegeven en hij had wat voorwerk gedaan. Het eerste adres was even zoeken omdat de nummering van de straat was gewijzigd maar na wat interviews op straat (we leken de filmploeg wel van dat programma " opsporing verzocht") kwamen we uiteindelijk in de school aan. Helemaal te gek om te weten dat mijn vader hier als kleine jongen zijn voetstappen heeft gezet. We werden hartelijk ontvangen en de kinderen werden helemaal gek.Gillen en schreeuwen en door de ramen heen onze handen aanraken. Alsof we van een andere planeet kwamen. Heel mooi en ook emotioneel. Noelle vond het geweldig en ik ook. We hebben alles gefilmd dus ik hoop pap dat je nog wat kunt herkennen. Aan het meubilair te zien is er de laatste 50 jaar in ieder geval niets veranderd... Door naar de HBS die wel van naam was veranderd maar nog steeds bestaat. Ook hier veel indrukken. Ook de twee woningen gevonden. Bij de eerste was helaas niemand thuis.Het tweede huis in de Atjehstraat mochten we in. Een alleraardigste bewoonster en we kregen thee. Haar vader van 86 jaar woonde vroeger op nummer 21 dus daar hebben we maar gelijk een foto van genomen. Namen genoteerd. Er kwam nog een familielid van 81 jaar die vloeiend Nederlands sprak en ook was geboren in Malang. Het moet nietgekker worden. Ook foto's en naam genoteerd. Je weet maar nooit. Het huis was gemoderniseerd maar het oude gedeelte bestond nog. Mij benieuwen. Verder is Bandung een grote stad met 3 miljoen inwoners. Veel art deco stijl van vroeger. We verbleven in het Savoy Homan en onze voorgangers waren Prins Claus, Willem Alexander, Arafat en nog wat van die hotemetoten dus je begrijpt niet zo'n simpel hotelletje. Heel decadent eigenlijk. Vanuit Bandung door naar het strand van Pangandaran waar we vandaag met een bootje door een soort kloof (Green Canyon) gevaren hebben en een echte hagedis zagen maar dan wel eentje van zo ongeveer een metertje lang.. Huh.. zwemmen doen we toch maar bij het hotel.. Uiteraard hebben we ons in de Riksja (fietstaxi) laten verplaatsen. Morgen naar de Borobodur en daarna Jogjakarta.
Huh Huib ik drink geen Bintang maar de volgende keer kijk ik op de fles voor je. Enne de Mac Donald hebben ze hier ook en natuurlijk heeft Edwin die allang bezocht!!! en ja zo'n man laat je natuurlijk niet alleen gaan he . Interieur is precies hetzelfde met dit verschil er zit een mini moskeetje in. Je kunt dus tussen de big mac door even op een kleedje (met het M teken dat dan weer wel..) bidden. Java is 80% moslim. Dat merk je 's morgens om 5 uur heel goed dus oordoppen in... Wellicht tot gauw.

Messica

• 01 Augustus 2010 - 17:01

Diny En Go:

Een heel mooi verslag met mooie foto's. Gewoon blijven genieten en het materiële komt wel weer. JUllie zijn net de koninklijke familie !!!!!! Wat een ontvangst overal. HIer alles oke, liefs en groetjes.

• 01 Augustus 2010 - 17:12

Marike:

Tsjonge wat een avonturen! Heb ook wel eens gehoord dat zeewater heeeeel goed is voor mobiele telefoons. Niet dus. Nog ff lekker genieten, leuke foto's!!!

• 01 Augustus 2010 - 18:05

Willy En Benno:

Jullie maken nogal wat mee. Dat moeten jullie nog even volhouden, maar zo te lezen is dat geen probleem. Enorm leuke berichten met veel belevenissen, vooral die van de roots van je vader zijn erg indrukwekkend. Suc6 nog met de overige 8 dagen en vooral veel plezier. Tot ziens en goed reis verder.

• 02 Augustus 2010 - 08:53

Emiel:

De M op het kleedje stond waarschijnlijk voor Mekka...Is vast heel kosher zo´n MekkaMac...of was dat nu weer Joods. Kan Noëlle al die indrukken wel verwerken ik heb er achter deze overigens uitstekend werkende PC al moeite mee. Ons vlaggenschip reigt de zeges aaneen TOP/klasser Achilles en Hoofdklasser Zouaven hebben inmiddels kennis gemaakt met CSV. Blijf genieten en hou het allemaal een beetje droog

• 02 Augustus 2010 - 13:05

Ma En Pa Kreel:

Dag lieve kinders,dat is genieten van zo,n uitgebreid verslag met foto,s. Veel herkenbaar voor ons, alleen het blauwe huisje is Papa niet bekend. Zijn ouderlijk huis was groter, waranda om het huis gebouwd en grote tuin er om heen.
    Lenkong(lagere school) kwam bekend voor.
    Nog even genieten, voordat jullie weer in ons kikkerlandje zijn.Knuffels voor jullie drietjes.Mama.

• 03 Augustus 2010 - 08:03

Ruby Amber Mychael:

ach zo zonder mobiele telefoon houdt het de reis helemaal authentiek! Wat een mooie belevenissen en wat fijn dat we mee mogen genieten! Geniet van het laatste stuk van de reis!!!
    liefs, Ruby Amber en Mychael

• 04 Augustus 2010 - 19:16

Marjolein:

Wat leuk om alles te lezen en de mooie foto's te bekijken. In gedachten was ik ook even daar, vooral het bounty eiland trok me wel, maar de dieren en de natuur ook.
    Geniet er nog even van, maar dat zal vast wel lukken!
    Denk je dat je bij terugkomst wel weer kan wennen aan het gewone leven hier?
    Liefs.

• 06 Augustus 2010 - 19:02

Heidi:

Hoi lieve mensen,
    Wat een reis!Jullie zijn aan vakantie toe als jullie thuis zijn.
    Prachtig sms over de plek van je vader, kippevel.
    Geniet nog deze dagen en veilige terug reis.
    Liefs van mij, Jan is op vakantie.X.