Toronto, Kingston en Montreal - Reisverslag uit Montréal-Est, Canada van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu Toronto, Kingston en Montreal - Reisverslag uit Montréal-Est, Canada van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

Toronto, Kingston en Montreal

Door: Messica

Blijf op de hoogte en volg Messica

14 Juli 2016 | Canada, Montréal-Est

Op het moment van schrijven zitten we inmiddels in Montréal maar laat ik bij het begin beginnen. Bij aankomst op het vliegveld Toronto moesten we een uur (vast) in het vliegtuig blijven zitten zowat op de landingsbaan! Alle gates waren vol dus konden we niet parkeren. Voor ons gevoel was het 4.30 u in de morgen en we hadden in het vliegtuig nauwelijks geslapen dus we waren er wel een beetje klaar mee. Ik wel althans. Uiteindelijk was het aantal medewerkers bij de uitgifte van de huurauto's ook gehalveerd vanwege de vertraging van het vliegtuig en dus stonden we daar ook nog minstens een uur in de rij. We waren ook nog eens de laatste... toen nog in het donker met beroerde navigatie naar het hotel zoeken om uiteindelijk om 9 uur Nederlandse tijd en 3 uur lokale tijd in bed te storten. Wie zei ook alweer dat reizen zo leuk is? Afijn de volgende dag na een kort maar heerlijk nachtje ternauwernood het ontbijt van 10 uur gehaald. Hierna gingen we Toronto verkennen. Wat gelijk opviel is dat deze stad enorm veel immigranten heeft. Op New York na de meeste. Op straat hoor je wel 100 talen, veel Chinezen, Koreanen, maar ook Engelsen, Fransen, Ieren, Schotten, Mexicanen, Afrikanen en ook nog echte Indianen. Kortom een bejaarde Chinees naast een bejaarde Ier op een parkje in de stad is dood normaal. Er is levendige Chinatown maar ook in andere delen van de stad hangen borden en namen van winkels in vreemde talen en tekens. Opnieuw hadden we trouwens weer een bierprobleem. In de supermarkten wordt geen bier verkocht. Niet vanwege het geloof maar omdat het hier de wet is. Heeft Edwin weer pech. Stad en land afgezocht in diverse winkels voordat iemand ons die regel uitlegde! Gelukkig is er de LCBO. Dat is een soort Canadese Gall en Gall maar dan in mega formaat. In grote papieren zakken (net als in de film!) loop je dan met je flessen naar buiten! Toronto heeft 6 miljoen inwoners. Je hebt er wolkenkrabbers en hele oude Victoriaanse huizen door elkaar heen. Een bijzonder gezicht. We hebben de CN tower bezocht. Een 553 meter hoge toren (het op 2 na hoogste gebouw ter wereld) met bovenin een glazen vloer waar Edwin uiteraard niet overheen liep. Geweldig uitzicht over de skyline en Lake Ontario en Toronto. Vanuit Toronto zijn we met onze SUV Jeep naar Kingston gereden. De vroegere hoofdstad van Canada. Een leuk stadje met veel historie. Fort Henry valt zelfs onder het Unesco wereld erfgoed. We hebben ook een gevangenismuseum bekeken. Heel bijzonder om alle ontsnappingspogingen van de gevangenen uitgelegd te krijgen! Voor de kist liggen veel scheepswrakken en je kunt er naar toe duiken onder leiding van een gids. Wij hebben boven water maar een boottochtje gemaakt naar Thousand Islands. Vele eilandjes voor de kust waar mensen met veel geld een luxe villa op hebben gebouwd. Na Kingston zijn we door gereden naar Montréal. Het is inmiddels 35 graden geworden. Voor Noëlle en mij geen enkel probleem. Lekker 's avonds op een terras zitten zonder dat je een vest of jasje aan moet. Heerlijk. Edwin duikt overal de airco winkels in. We hebben een luxe appartement en blijven hier 3 nachtjes. In Montréal schijn je een komplete onderaardse stad te hebben. In de winter zijn temperaturen van -20 graden geen uitzondering en dus hebben de Canadezen daar wat op gevonden. De situatie is nu zo dat je bijvoorbeeld vanuit je appartementencomplex via een lift naar de metro gaat en in de stad onder de grond uitkomt. 45 banken, 40 bioscopen (!), 2000 winkels, musea, pleinen fonteinen, kerken, bedrijven alles is er te vinden. We gaan het zien! Tot snel.

• 14 Juli 2016 - 12:05

Marike:

Leuk om weer te lezen! Geniet ze!

• 14 Juli 2016 - 13:28

Tonie Arriens :

Leuk om mee te genieten van jullie vakantie.

• 14 Juli 2016 - 21:29

Marjolein :

Dit is alvast een mooi begin van jullie vakantie!
    Ik ben ook erg benieuwd naar die onderaardse stad.
    Veel plezier. Liefs

• 15 Juli 2016 - 22:47

Hallo daar

• 15 Juli 2016 - 22:49

José:

Ach de helft van mijn tekst is weggevallen. Dus hier komt de rest... Gezellig, dat ik weer mee kan lezen in jullie reisverslag

• 15 Juli 2016 - 22:51

José:

En....uitgeslapen toch? Veel plezier en geniet ervan

• 18 Juli 2016 - 23:24

Gerard En Jenny:

Wat een prachtig verslag. We zijn al weer vier dagen verder. Wat hebben jullie nu allemaal weer gezien en meegemaakt. We zijn benieuwd. Liefs

• 19 Juli 2016 - 11:08

Diny En Go:

Mooie reisverslagen. Het is net of wij erbij zijn. Vooral het relaas over de camera komt ons bekend voor. Het beste is alles om je nek hangen. Blijf genieten en wij volgen jullie met belangstelling. Liefs en geef Noelle een knuffel van ons.