Boston, magnetron en New York - Reisverslag uit Radnor Heights, Verenigde Staten van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu Boston, magnetron en New York - Reisverslag uit Radnor Heights, Verenigde Staten van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

Boston, magnetron en New York

Blijf op de hoogte en volg Messica

25 Juli 2016 | Verenigde Staten, Radnor Heights

Boston is een super relaxte stad. Veel straten doen Victoriaans aan. Statige hoge panden, een mooi park, het Boston Common, waar een gezellige drukte bij de vijver heerste van moeders met pootje badende kleuters, muziek makende artiesten, toeristen, joggers en mensen die pauzeren en in het gras liggen. We hebben de Feedom Trail gelopen. Een wandeltocht kris kras door de stad langs alle historische gebouwen. Heel apart om eeuwenoud tussen nieuwe gebouwen te zien staan. Zo was er een begraafplaats uit 1660 midden in Downtown omgeven door wolkenkrabbers! Hoogtepunt voor Edwin was het bezoek aan de kroeg Cheers van de gelijknamige televisieserie. We zaten precies op dezelfde plek als de acteurs toen. Het bier smaakte ook nog goed dus hij was er niet weg te slaan! Uiteraard hebben we aan Noëlle nog even de beroemde Harvard Universiteit in Cambridge laten zien. Helaas nog te jong om in te schrijven (moeten we trouwens dan nu wel hard voor gaan sparen denk ik..). De volgende dag kwamen we uit in het plaatsje Mystic. Een openluchtmuseum als vissersdorp waar de laatste walvisvaarder nog ligt. Ook een aquarium bezocht wat een beetje iets weg had van Harderwijk. Omdat we in het hotel gingen zwemmen aan het eind van de dag hadden we geen zin meer om naar een restaurant te gaan en kochten we in de lobby wat magnetron maaltijden voor in de kamer. Na herhaaldelijk alle knoppen ingeduwd te hebben zonder resultaat belde ik de hotelcentrale. De mevrouw vertelde geduldig wat te doen maar uiteraard had ik die opties allemaal al gehad. Hé I'm not stupid hè. Ze zal wel gedacht hebben. Uiteindelijk kwam ze behulpzaam boven om aanvankelijk te helpen maar ik bleek er nog meer verstand van te hebben dan zij. Samen kwamen we tot de intelligente conclusie dat het gloednieuw uitziende ding kapot was. Ik mocht de magnetron beneden in de keuken gebruiken! Nu werd de situatie als volgt. Met de maaltijden ging ik 4 verdiepingen naar beneden naar de hotelkeuken. Ik maakte de eerste warm, stopte de tweede erin, ging weer naar boven, sprintte de lange gang door, leverde af, sprintte weer terug, naar beneden om net op tijd te zijn voor de volgende en dat zo vier keer achter elkaar. Ik heb pas 1 X in een fitness ruimte op de loopband gelopen maar ik beschouwde deze aktie zeker als tweede work-out. Daarna lekker geslapen!
Op vrijdag 22 juli zijn we aangekomen in New York. Voor Noëlle hét hoogtepunt van de vakantie want ze heeft over de VS op school een presentatie gehouden. Dan is het extra leuk om veel in het echt te zien. Voor mij was het 30 jaar geleden. Er is niet veel veranderd. Nog steeds mega druk met op Times Square nog iets meer lichtreclames en het lawaai van getoeter en de sirenes. Als je er midden in staat is het een belevenis op zich. Wat nog meer indruk maakte was het 911 Memorial. In het museum komen er toch dingen tot je die wij niet in de berichtgeving toentertijd meekregen. De attributen die daar liggen en staan geven een indruk van het geweld. Zo was daar de vernielde brandweerwagen maar ook de immens grote verwrongen stalen pilaren en veel kleine dingen zoals een briefje wat uit de toren was gegooid met de tekst "wij zitten op de 84-ste etage met 12 mensen vast. Help ons". Het staat geschreven op een velletje papier maar het is in feite een doodskreet. Of de cameraman die vanuit de heli een vrouw in het raam van de bovenverdieping in beeld heeft. Ze kijkt naar beneden, twijfelt, houdt dan haar rok bij elkaar en springt.. Hij beschrijft dan dat hij het bij elkaar houden van die rok om tot het laatste toe zo netjes te blijven zo indrukwekkend vond dat hij haar niet verder heeft gefilmd zodat ze haar waardigheid niet zou verliezen. Pfff dát zijn dingen waar je over na gaat denken vind ik.
Buiten zijn twee grote vijvers waarbij het water in een zwart gat wegloopt. De namen staan op de zwart granieten kanten. De levens stromen weg. Prachtige symboliek. Ondanks de mensenmassa is het er heel rustig. Iedereen is onder de indruk.
De nieuwe Wall Street toren of eigenlijk Freedom toren kijkt er op neer.
Tijdens de boottocht daarna kwam natuurlijk het Vrijheidsbeeld in zicht. Ook indrukwekkend maar dan in een hele andere categorie. Een super moment voor Noëlle. Het was groter dan in haar verwachting. Dat is altijd mooi! Die dag afgesloten met de uitkijk vanaf het Empire State Building. De art deco toren uit 1931. Binnen een minuut naar de 80ste verdieping! Dat voel je! Het uitzicht over Manhattan is fabuleus. Echt genieten. De volgende dag hebben we het Metropolitan Museum of Art bekeken. Temeer omdat het ook nog steeds 36 graden is. Slenteren door een museum is dan aangenamer dan door de straat. Wij vroegen naar een Rembrandt zoals het echte Hollanders betaamt maar de slimme suppoost wist niet eens dat het een Europese schilder was! "Laat maar,
we pikken hem er zo wel uit." Onmiskenbaar natuurlijk gevonden. Ook Van Gogh en Van Hals doen het goed daar (ze staan ervoor in de rij) dus waren wij gevuld met enige trots. De mummies uit de Oude Tijd doen het zowel bij Noëlle en mij heel goed. En daar waren er velen van. Ook leuk voor de collega's. Zelfs röntgenfoto's. Wat een lijkschennis ;-)
We sloten af met Little Italy en China Town waar de varkenskoppen in de etalage liggen. We herkennen de Aziatische sfeer! De laatste voetstappen in New York hebben we op de Brooklyn Bridge gezet. Een brug uit 1857 die over de Hudson rivier hangt en in vele speelfilms te zien is vanwege de bijzondere bouw en het drukke verkeer.
We gaan nu onze opwachting maken in Washington D.C. Het is daar 40 graden maar als we bij Obama zitten zal hij toch de airco wel aan hebben denk ik zo.

• 26 Juli 2016 - 08:57

Lotte Romkes:

Hallo allemaal,

Leuk om jullie avonturen mee te beleven. Vandaag kreeg ik alle reisverslagen. Ik wist meteen al dat Noëlle gelijk had. Want ja, zij was natuurlijk de enige die geen drank naar binnen had gewerkt.
    Leuk om over New York te lezen. Ben er twee keer geweest, maar voor de aanslagen. Het moet wel een indrukwekkend memorial zijn. Zou voor mij weer een tranentrekker zijn.
    Geniet nog verder van jullie vakantie of zit het einde er al aan te komen?
    Groetjes

• 26 Juli 2016 - 09:57

Marike:

Wauw mooie verhalen weer! Geniet ze!

• 26 Juli 2016 - 10:24

Ruby:

hallo lieverd,
    wat een mooi verhaal weer. Leuk dat jullie mijn favoriete stad bezocht hebben :) En nog belangrijker dat jullie er genoten hebben. Heel veel plezier nog op het vervolg van de vakantie!!
    Geniet!!!!
    liefs van ons

• 26 Juli 2016 - 11:29

José :

Hoi, hoi. Indrukwekkend reisverslag, ik kreeg al kippenvel bij het lezen over het 911 Memorial. Laat staan als je er zelf staat

• 26 Juli 2016 - 14:09

Emiel:

Hoi hoi,

Zowel het eerste als tweede verslag vandaag gevonden en gelezen. Indrukwekkend om te lezen wat jullie zien....en meemaken. Gelukkig alle tradities (kwijt raken camera) in stand gehouden. ik wens jullie nog veel plezier in o.a. Washington. Geniet er van.

Emiel

• 26 Juli 2016 - 18:21

Jenny En Gerard:

New York roep ook bij ons prachtige herinneringen op. Men Consultancy heeft vast nog wel goede adviezen voor Obama. Cheers.

• 26 Juli 2016 - 20:00

Diny En Go:

Je hebt je beroep misgelopen. Het verslag beleef je als dat je erbij bent. Als je daarna de foto's bekijkt is het verhaal compleet. Nog heel veel plezier en graag nog een paar mooie verslagen. Liefs.

• 26 Juli 2016 - 21:17

Tonie Arriens :

Leuk om alles weer mee te beleven

• 27 Juli 2016 - 16:31

Lenie:

Geniet erg van je verslag en foto's.
    Dank mop

• 28 Juli 2016 - 17:08

Hans En Anneke:

Wat indrukwekkend! Dank je dat je ons dit mee laat mee beleven.
    Ciao amigo en veel knuffels

• 29 Juli 2016 - 22:07

Jeoffrey Alberts:

Zo zo!! Gave belevenissen.
    Zo kom je nog is ergens.
    Mooie rondreis hoor.
    Times flies when you're having fun.
    Geniet nog ff extra van die laatste dagen!!
    Groeten uit Zevenaar

Jeoffrey en de dames

• 30 Juli 2016 - 21:52

Marjolein:

Ik kan me voorstellen dat het zien van het 911 memorial heel veel indruk heeft gemaakt. Goed dat jullie dat gedaan hebben.
    Groetjes aan Obama