koud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu koud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

koud

Door: Messica

Blijf op de hoogte en volg Messica

17 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Eindelijk een internetcafe gevonden. Door een zware regenbui heen want de taxi wist dit cafe niet te vinden dus nog een eind lopen. Gelukkig is er de Lonely Planet! De eerste week zit erop. Geweldig. Singapore was mooi en super netjes, georganiseerd, luxe en DUUR! Daarna doorgevlogen naar Medan. Een superdrukke stad met 3 miljoen inwoners. Alles is in onze ogen vervallen, oud en vies maar de mensen zijn gelukkig. In het verkeer is niet te rijden. Sowieso links maar kamikaze-achtig. Gelukkig hebben we een goede chauffeur Addy en gids die ook Addy heet. Na Medan zijn we naar een gehucht in de jungle gegaan. Een prachtig paradijsje maar zonder warm water of electra. Zwemmen in de rivier en daar ook olifant gereden dwars door de jungle heen. Edwin zijn bril bleef nog aan een tak hangen (je moest af en toe diep bukken om alles te ontwijken) en gelukkig trapte onze olifant erachter er net niet op. Daarna liepen de olifanten (3 stuks) door de rivier en konden we ze wassen. Ze gingen op hun zij liggen en wij boenen. Geweldig! Noelle doet het geweldig. Wil elke dag het liefste zwemmen. Met de Jeep (dat was wel nodig want soms moesten we door kleine riviertjes) zijn we verder getrokken naar Bukit Lawang een ander jungle dorp maar iets groter. Onze gids Addy woont daar en we werden uitgenodigd bij zijn vrouw voor een verrukkelijke maaltijd. Ik heb bij haar binnen nog de afwas gedaan. Super primitief. Je schaamt je bijna dat je het zo goed hebt. Alleen Noelle en ik mochten binnen omdat de vrouw van Addy buiten een burka draagt en binnen dus niet maar dan mag ze geen mannen zien.Poeh... Edwin weer mazzel. We zijn de camera nog een keer verloren maar na een beloning uitgeloofd te hebben kwam de camera via de politie de volgende dag terug! Hoezo corrupt...Beter terugkopen dan dat hij verkocht werd op de markt. We hebben weer door het oerwoud met twee gidsen een tocht gemaakt. Eentje voor en eentje achter ons. Safety first! Noelle klaagde absoluut niet. Haar vader pufte wel... Allemaal nat van het zweet want het is hard werken op soms hele glibberige paden (nou ja paden?). Wel oerang oetans gezien en andere apen. Bomen van 150 jaar oud. Aan de vochtige hitte zijn we gewend. Als je gedoucht hebt ben je direct daarna weer plakkerig. Ondanks de deet en klamboe zijn Noelle en ik wel ieder 30 muggenbulten verder. Edwin wordt niet geprikt omdat er zulk lekker vrouwenvlees naast hem ligt denk ik. In rubberbanden zijn we de snel stromende rivier afgedreven. Dikke pret voor iedereen. Daarna zijn we naar Berastagi gereden. Onderweg Palmolie- en rubberplantages die de grootste bron van inkomsten zijn. Durian gegeten (alleen ik de rest trekt zijn neus ervoor op want ze stinken niet te kort). In Berestagie hebben we in hotsprings gezwommen. We ruiken nu wel een beetje naar zwavel maar het schijnt goed voor je te zijn. Ook een Batik huis gezien van 250 jaar oud en hoe de mensen toen leefden. Heel interessant.
Gisteren was ik niet zo fit en heb veel geslapen. Vandaag is Edwin aan de beurt. Allebei een heel klein beetje darmproblemen maar dat kon ook niet anders want de gids had ons een lokaal tentje ingesleurd waar de keuken niet bepaald hygienisch was. Het zij zo. Soto Ajam volgens de gids de beste die er was. Sorry mam maar dat was waar. Die van jou is zeker op de tweede plaats! Ook Rendang is hier top. Noelle eet bijna alles en heeft nergens last van. Zegt al prima kassi en sama sama (dank je wel, graag gedaan). Iedereen wil haar heel graag aanraken. De lokale bevolking wijst haar na en vrouwen beginnen zowat te gillen en iedereen wil met haar op de foto. Heel bijzonder. Vooral haar haar vinden ze mooi. Elke dag regent het wel 's avonds. Omdat Berestagi 1200 meter hoog ligt is het hier koud. 25 graden maar als je uit die hitte komt bibber je van de kou. Truitje en lange broek dus. Morgen gaan we weer verder. Het Toba meer ligt nog voor ons. Op naar nieuwe avonturen. Hopelijk vinden we eerder een internetcafe want het telefoonbereik voor sms-jes is ook niet om over naar huis te schrijven. Tot gauw en liefs van ons. Oh ja.. met foto's ben ik niet zo handig en volgens mij hebben we de usb-houder daarvoor niet bij ons. Jammer maar dat komt wel goed in Nederland.

• 18 Juli 2010 - 09:36

Marike:

Tsjonge wat een super avonturen, je beleeft nog eens wat. Klinkt super, jullie hebben gelukkig nog even te gaan!Geniet ervan
    Dikke knuffel voor allemaal

• 18 Juli 2010 - 10:01

Emiel:

Super om te lezen! Muggen houden niet van gehaktballen vet dus Messica die beten zijn te verklaren. Darmproblemen. Ja herken dat van verre reizen. Zit zelf nu met galstenen. Weet even niet wat prettiger is. Heel veel plezier nog de komende tijd.

• 18 Juli 2010 - 11:10

Huib En Greetje:

Wauw wat een avontuurlijke verhalen! Geniet ervan. Het is zo weer voorbij. De foto's zien we straks wel.
    Liefs en knuffel Huib en Greetje

• 18 Juli 2010 - 19:35

Diny En Go.:

Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Voor Noëlle is het vast een hele belevenis en is zij een echte filmster aan het worden. Wellicht kunnen jullie olifantenwasser worden in een dierentuin. Blijf genieten en voorzichtig met het eten. Liefs en een knuffel voor Noëlle.
    Tot de volgende mail.

• 19 Juli 2010 - 09:23

Willy En Benno:

Nou dat is me een belevenis. Vooral met die olifanten komt ons bekend voor. Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Hier gaat alles voorspoedig met het warme weer, vandaag wordt het 29-30 gr.. Nog veel spannende en mooie dagen en de groetjes van ons. PS: nog te warm voor een project, haha!!!

• 19 Juli 2010 - 09:28

Pa En Ma Kreel:

Zijn nu al benieuwd naar de foto's.Fijn,dat ons kuiken zich zo goed aanpast.
    Geniet,geniet en geniet.

Knuffels.

• 19 Juli 2010 - 13:11

Diny En Go:

Leuke foto's. Wij gaan nu echt meegenieten. Let goed op je spullen. Liefs.