verbazingwekkend - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu verbazingwekkend - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Messica Veen-Kreleger - WaarBenJij.nu

verbazingwekkend

Door: Messica

Blijf op de hoogte en volg Messica

07 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Hallo harde werkers,
Hier vanuit het eiland Sumba een kort verslag. Ik zit namelijk in een hokje van 1 x 1 meter op een kussentje met een !@#$% tergend langzaam en moeilijk plakkerig toetsenbord in de smorende hitte en rook.Van anti-rook heeft hier nog nooit iemand gehoord. Even terug naar het begin. Bali was heerlijk om even bij te komen van de toch wel vermoeiende reis. Twee en een halve dag vliegen en de laatste dag weliswaar maar een paar uur maar daarna nog per auto tot 20.30 uur in het stikke donker door het drukke Denpassar en daarna heel veel haarspeldbochten over het eiland om naar de andere kant bij Lovina te komen. In Jakarta trouwens weer de echte Soto Ajam gegeten en deze smaakte weer precies zoals thuis. Mam je kan hier zo aan de slag als kokkie! In Bali een hoge waterval bekeken en mooie vergezichten met de sawa's en apen gezien die een aanval op Edwin deden maar hij had niet in de gaten dat hij een banaan zichtbaar in zijn rugzak had.Die apen dus wel. Na Bali zijn we vertrokken per klein vliegtuig naar Sumba.Er zat geen één Europeaan in het vliegtuig! Hier heeft de tijd stil gestaan. Heel arm en we zitten nu ook in een erg droog gedeelte. Veel huizen (lees hutjes op palen met een rieten dak en het vee onderin)hebben geen stromend water of electra. Als wij een bezienswaardigheid bekijken zoals bijvoorbeeld een begrafenis waarbij koeien en varkens in de buitenlucht geslacht worden waarna het vlees onder de menigte verdeeld wordt, dan heeft niemand meer aandacht voor het ritueel maar zijn wij ineens de bezienswaardigheid geworden. Er worden foto's van ons gemaakt en we worden aangeraakt. In een dorp komt de hele bevolking aangehold en worden we achtervolgd zoals vliegen op stroop. Luid giechelend en we worden uitgelachen. Ze vinden ons heel gek. Noëlle wilden ze ruilen voor een kind van hun clan. Vrouwen worden hier gekocht met vee. Er zijn ook nog steeds slaven die ook worden gekocht met vee en die bij hele hoog geplaatste personen gedood worden na diens overlijden. We houden trouwens de traditie in ere want we zijn weer wat kwijt. Essentieel ook dit keer want het is Edwin zijn zwembroek! Ergens in een hotel onder een sprei waarschijnlijk laten liggen. Geen punt alles is te koop maar als je het gemiddelde postuur van een Indonesier (sorry ik ben er al 3x uitgevallen dus ik doe geen leestekens meer kl...ding) bekijkt dan begrijp je dat xxl een beetje een incourante maat is. Het is dus een sportbroek geworden uit het jaar kruik maar so what. Hij zwemt. Gisteren op een strand met helemaal niemand, gesnorkeld en Noelle ook deze begrippen bijgebracht wat niet met heel veel succes lukte. Er was ook veel stroming dus niet de ideale manier om het te leren. We rolden geregeld om door de golven wat natuurlijk ook wel spectaculair was maar niet als er zout water in je neus komt. 's Morgens ontbijt met nasi en in the middle of nowhere dus eten wat de pot schaft. Er is geen keus, de charme van het reizen. Kortom genieten in alle vormen. Van luxe tot arm. Oh ja pap, ik heb de mangistan gegeten hoor. Inderdaad verrukkelijk! Overmorgen naar Timor en dan naar Flores. Wordt vervolgd, kus van us!

• 07 Juli 2011 - 12:12

Huib Mojet:

En wij maar werken hier.... Pas maar op dat je niet als blanke slavin wordt verkocht. Als er toch geen mensen in de buurt zijn kan Edwin net zo goed in zijn blote tokus zwemmen toch? Of krijgen we dan weer een Tsunami? Veel plezier Greetje en vooral Huib

• 07 Juli 2011 - 12:20

Pa En Makreel:

fijn, nu weten wij waar jullie zijn.Mooie foto's. Was even spannend, wij zaten op de camping en geen internetmogelijkheid.
    Wij volgen jullie reis bij jullie thuis.Veel plezier voor jullie drietjes, knuf,knuf, pap en mam.

• 07 Juli 2011 - 13:47

Fam De Vries:

Hoi hoi, nou messica, je kan zo een humoristisch boek schrijven, zo leuk om je verslag(je) ? te lezen. Mooie foto's hoor. Wel heftig voor noelle denk ik die slachting of niet? Veel plezier nog verder.
    xxx ons

• 07 Juli 2011 - 14:57

Marike:

He luitjes zo te zien vermaken jullie je prima! Wij ook overigens in het warme kroatie. Ik sluit me aan bij het idee van Huib (gok ik;) waarom al die moeite voor een zwembroek als er toch alleen maar geslachte dieren zijn? Geniet ervan en we kijken uit naar het volgende verslag!!Liefs van ons

• 07 Juli 2011 - 16:58

Diny En Go:

Fijn om iets van jullie te horen. Wij zijn blij dat alles goed gaat en jullie het naar je zin hebben. De slachtpartijen lijken ons ook niets. Over de zwembroek van Edwin zal nog jaren gesproken worden. Hoe komt deze onder een kussen te liggen ?????
    Pas goed op Noëlle. Hier gaat alles goed maar wij zijn druk met ..... Liefs. kus voor Noëlle en tot het volgende verslag. O ja, de foto's zijn mooi.
    Groetjes Diny en Go.

• 07 Juli 2011 - 17:17

Wim Wijnands:

Aan de foto's te zien vermaken jullie je opperbest dus niet zo klagen over die computer en dat kleine rokerige hokje.

Je mag er best wat voor over hebben om ons op de hoogte te houden.

Tenslotte zijn wij inmiddels bezig om te zorgen dat jij straks in een mooi vernieuwd kantoor mag komen uitrusten van je drukke vakantie.

Maar even tussen 2 (), is er al flink op je geboden? Ik was even benieuwd hoeveel koeien DJ moet bieden om je te kunnen houden....

Veel plezier verder en blijf schrijven.

Wim.

PS: Edwin, onder de 25 koeien willen we haar niet kwijt hoor....;-)

• 09 Juli 2011 - 19:16

Jeoffrey:

Hallo lieve luitjes, Zo maak je nog eens wat mee. Inderdaad een land van uiterste. Leuk om jullie zo te volgen daar met al die mooie foto's (die slachting is wat minder fraai geschoten) Dat jullie maar een geweldige tijd mogen hebben daar en je kleine meid niet verkopen hoor!! Groeten van Embherlyn, Marcia en mij.

• 10 Juli 2011 - 19:30

Marjolein:

Zo dat klinkt heel erg goed:
    een mooi gevarieerde vakantie: snorkelen en rituele slachtingen...
    Slaven en een zwembroek kwijt...
    Ga zo door!
    Hier is alles goed, ook met W&G.
    Liefs van ons.